وقدرت على بُعادى.




\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
وقدرت على بُعادى  (2 ).
------------------
وقدرت  على   بعادى  ...  ..  وفى الظلم  كنت  البادى
 صدقتك  وكذبت  فؤادى  ..  وكلامى كان لك عادى

من  غير  جرح   شعورك 

  من غير  ماتلعب دورك

من غير   كبح   جوادى   ...   وفى الظلم كنت البادى

كان لية  أنا   صدقتك  ...  من غير ما عرفت حقيقتك

وقلت  ...    إنت حياتى   ..... ودورت  عليك وأنادى
كلامك   همس  وهادى  ...  صدقتك كدة   يا حياتى
ومشينا  سنين وأنا   راضى  ..  وقدرت على بعادى
وانا  قدت  شموع   فى  ميعادى
كان  يوم من ايام    .. أعيادى 
استنى  ..    ساعة ......  واتنين   ودقيقة ودقيقتين
 وفات  يوم  ويومين  ......ووصلوا  شهور وسنين
وادور  القاك  فين  .....  ....  غبت ياحبة   .. عين
أصرخ   كمان   وانادى  ..... إنت ولا هنا ياحياتى
فى  الظلم   كنت   البادى  .. صدقتك وكذبت فؤادى
كان  لية  انا  صدقتك ...  من غير ما حتى   عرفتك
مع إنك   كنت  قصادى  .  ولاحتى  ظبطت ساعاتى
اتارينى   كنت فى وادى  .. عمرة ماسلكة جوادى
انا   لا  ح  الوم  أيام   معاك ولا حتى . ح أستناك
 اصل طريقى غادى  وقدرت  ......... على بعادى
==  كلمات  الشاعر المصرى :  ابراهيم  خليل
ت:  01153309813
والشاعر المصرى ورئيس تحرير جريدة الشموع الادبية الغير دورية
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

إنتظرتك


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\






إنتظرتك ..  .. والشوق  طويل

والقرب عارف  منك  مستحيل

بس لو ...       فى إيدى  دليل

كنت  أبحر فى لياليك الطويلة

 حتى لو  حأغرق فى   ليل


كنت بناديكى .....  حياتى



حتى لو     سكنت    آهاتى

ومالقتش ....   .....  البديل

كنت بحلم  ..  ليل   طويل

أيام  ما كان  قلبى   خالى

يازمانى   عرفت   حالى

دلوقتى  بنام  ..  ..  قليل

شغلنى  حبك .... بالليالى

وابتديت  أسهر  وادرى

وقلبى  فى   حبك  يميل


بس   ما   معايا  الدليل

لو عرفت   دق   قلبك

زى قلبى .. . يا جميل

كنت أتقل عليك شوية

مهما كان الحمل تقيل

مشوار  الشوق طويل

لية بديتة  وانا

  مش فى إيدى  دليل

إن قلبك زى قلبى

بيدق ويسهر كل ليل

بس قلبى لية    يميل

وانا مش فى
             إيدى دليل
=  كلمات الشاعر المصرى

ابراهيم خليل

ت:  01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
       

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة