اشمعنى









إشمعنى جرحك
-------
إشمعنى جرحك يوجعنى
خد قلبى منى .. وإسمعنى
ياحبيبى ظروفنا مش واحد
مش قلبك هو اللي إتواعد
دلوقتى لية ....... بيتباعد
ماحولش مرة .. يسمعنى
خد قلبك منى ورجعنى
وانا قلبى بالحب يساعد
وعلية تلاقى ميت شاهد
ومكانك واسع ويسعنى
والكلمة الحلوة تشبعنى
إن كان قلبك مش جاحد
خد قلبى منى ورجعنى
المعنى فى الحب واحد
بيدينا قوة ... وندافع
وياترى هوانا لو سامع
ويحس بقلبى ويتابع
ظالمين الحب
ومش نافع
مين شارى فينا
ومين بايع
والغدر أصلة لة طابع
بتحاول تأسى .. وتبيعنى
يامين فى الحب سامعنى
او عندة السر الباتع
خد قلبى منى ورجعنى
= كلمات : الشاعر المصرى
ابراهيم خليل
ت:01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

ياريتك حلم
-----
ياريتك حلم فى عيون الليالى
ياريتك علم بيطيب لي حالى
لكنت أهتم بحبك .. يا غالى
وكنت أضم أحلامى .. لخيالى
-----
ياريتك حلم فى عيون الليالى
ماشلت إلْهم ولا إحترت فى سؤالى
ولا كنت أهتم إلا بحبك يا غالى
------
ساورنى كتير .. حلم ... كبير
إنى أطير وأحلق بيك فى العالى
لقيتنى بطير .. فى ليل طويل
مهوش على بالى
---
ولا جاش فى ... خيالى
أفضل فى الليالى ماشى
---
ياريتك حلم فى عيون الليالى
ماكنش يصير كدة .. حالى
وافكر كتير وينشغل بالى
وكنت أهتم بحبك يا غالى
كلمنى كتير عنك .. قلبى
ولقيت تغريد وما بخبى
أحساس كبير كدة فى حبى
إنى بطير كدة فى العالى
ياريتك حلم فى عيون الليالى
ماكنش بقى كدة ... حالى
--------
أسهر اليل .. أفكر فيك
منغير دليل يربطنى بيك
غير حلم فى أحضان الليالى
ياريت حلم بيضمة خيالى



















ك عمرى وأرمينى
فى البحر
--------
ومين يتحمل بطش وقهر
ومين يتحمل الناروالجمر
حبيتك أنا أيوة أنا حبيتك
ولا قلبى نوى واللة وحياتك
إنة مايخلف مَرة ميعادك
---------
لية تشقينى وانا ع البر
يامين يودينى أفك السحر
اتعمل واتطوى واترمى
فى البحر
=====
كلمات / ابراهيم خليل
ت : 01153309813
///////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة