كعبلنى هواك وانا ماشى (2)










                                    كعلبنى  هواك (2)
            ------

  كعلبنى هواك وانا  ماشى

  أعد  الخطى

  لقيت  إحساسى معاك  يا قاسى

 ملهوش صدى

 نسيت  إخلاصى يا  ناسى

   بتمنى الرضا

  أمسك  كراسى  وأقاسى

  من حبك كدة

   وسعادتى  متحلاشى

   إلا   بأنت وأنا

   واسمع وانا ع  الماشى

   كل  الندا
   ----------------

  ماقدرش أقول طناشى

     وابص  كدة

كعبلنى هواك وانا ماشى

  وانا بعد  الخطى

  عشان سرحان فى الناسِ

  دنيا أفراح  وكراسى

  وكعبلنى   الحصى

   ساعدونى حراسى

  والحب  إبتدى

  حبيت  بإحساسى

 وسمعت  الندا

  تندة وانا  ماشى

  وأندة  أنا

  وسهرت  ليلى

  أستنى الرضا

 كعبلنى هواك واناماشى

   بعد  الخطى
--------------
=  كلمات /  ابراهيم خليل .

 ت:01153309813
/////////////////////////////////////
   


                                                                                    مش كل الساعات بتدق
                           --------
     مش كل الساعات بتدق  ..ولا كل الكلام فية زق

    فية كلام  جميل وبحق ..    يخلى القلوب  بترق
               ---------------------------
    مايخلينى أقولك   لأ  ..  ويخلى   أوقاتنا  تحلى

   كل  الساعات إبتدت صوتها  يعلا

         خليت آهات  ...  الليل  تعلا  ....   وتعلا

  وبدون آهات  الهوى  مالوش معنى

    زى الطرب إن ضاع زمانة ضيع معاة  المغنى

    ولا   كل حفلات السمر  ..  توجع  ..  دماغنا

    ولا كل   حبات  السهر  ..  ممكن ..  تسهرنا

                          ----

    الليل  ليل عاشقين     ..  وكل العشاق عارفين

    مش كل  الساعات   بتدق  حنين

                       ولا كل  الآهات بتبقى  أنين
                      ------------

     كل الساعات  بتدق بقالها سنين

                      بتدق  حنين  .. بتق     حنين

     والحب  فى  عمرى  مليان أشواك

                      بس ياحبى  الزاى أنساك

                            ----
   واتقابلنا  فى  هواك    ..  بعد ما طال الوداع

    والحقيقة كان لقاك عتاب ..عن .... الضياع

    و مين اللى اشترى .......  ومين اللى  باع

    كانت الحياة أكبر صراع

                     بين أملنا  ...  والى  ضاع

  مش كل الساعات بتدق وداع

                        ولا كل الأ وقات أوجاع

  واصالحنا  بعد طول الخصام

                    واتعاتبنا  والعتاب خفف  آلام

  يا سلام   هو الحب  اللى بيكرة .......  كلام

 ====  كلمات /  الشاعر المصرى
ابراهيم خليل : ت: 01154409813
/////////////////////////////////////////////////////

      


                 
      
       



















                              

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة