انا دقة قديمة =2015=




  انا  دقة  قديمة
  =====
=2015=
=====
 أنا  دقة  قديمة  وهى دى  حقيقتى
--
لكن لي  قيمة وماتهزش ثقتى
---
 حلوة وأنيقة  ودى  هى طبيعتى
--
لا سيما  ولا  خروج  ع الكورنيش لوحدى
--
أنا  دقة قديمة  ودى  هي حقيقتى
---
  لا بخرج  عن طاعة أمى  ولا شقيقتى
---
 احنا  عيلة محافظة ودى كل  حكايتى
--
أسأل  وحتعرف  كل شىء عن تربيتى
---
مبادىء  ودين  واخلاص ومعانى    حب  وإحساس
وسلام  لكل ........ الناس
لا بفرط  فى كلمة قالهالى  أبويا
--
ولا بعصى كلمة  قالهالى أخويا
--
ولا بجيب  فى سيرة  الناس
متربية  وعندى  إحساس
--
أنا دقة قديمة ودى  عى حقيقتى
--
لا سيما ولا  خروج  ع الكورنيش وحدى
--
أنا ماشية  فى طريقى   دغرى
--
ولا كنوظ الدنيا  قدامى  تغرى
---
وعمرى ما إهتزت يوم  ثقتى
--
أنا من  عيلة محافظة   بطبيعتى
--
لو  عايز  تتقدم  قدامك  أبويا
--
وإن  عصلج  سوق علية أخويا
--
وتشاور  مع أمى  دى عارفة طبيعتى
--
أنا حلوة  وقمورة   بخدودى الوردى
---


  ومعروفة  للناس قيمتى كالماس
--
وماحدش  سقدر يجيب  سيرتى
--
محبوبة  عايشة بإخلاص وبحب كل الناس
--
بس أنا دقة قديمة  بطبيعتى
===
=  كلمات الشاعر المصرى ابراهيم خليل
////////////////////////





تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة