كان على عينى =2016=




////////////////////
كان علي عيني
========
2016=
=========
==========================
كان علي عيني أني أصدك ........بعد صحيح   ما اتغير قلبك
بعد  م  اقلت بعمري بحبك ........كلمة هي   صحيح من قلبك
ولاهي من ورا........ قلبك ....   كلمة زي عبير الزهر تفوح
تلقاها دايبة جوه الروح .............همسة نظره من غير بوح
مش محتاجه القلب يبوح و    لايعيش يا حبيبي في جروح
كان علي عيني اني أصدك.... .. بعد صحيح ما إتغير قلبك
بعد ما كنت تملي أنا جنبك ......رحت بعيد وعا يزني أحبك
ومرزمان وأنا لسه بحبك .......حتي ضاع العمر في حبك
وزاد في البعد قسوة قلبك ....جاي دلوقتي عا يزني أحبك
لا يا حبيبي ياما أترجيتك .......بعد ما قلتلي في يوم مليتك
كان علي ايدك كان علي ايدك  ................. كان على إيدك
روح يا زمان مطرح ما تروح كل جروح الماضي تروح
الا جرح الحب يا قلبي تلقاة  ........ تملي ساكن في الروح
مش حا يروح الا ما نروح و أ فضل عمري أنا المجروح
كان علي عينى أني أصدك  .....  .............  كان على عينى
بعد حناني اللي أدتهولك   ......... بعد الحب اللي سقتهولك
ظهر الغدر ليه في عيونك كل   ده وأنا عمري ما خونك
حتي زماني أنا عشتولك كان  علي أيدك كان علي أيدك
أسأل نفسك مره بدالي ليه.................. أتغير كده أحوالي
يا للي كنت ساكن في خيالي......... كل الحب أنا أدتهولك
روح يا زمان يللي أنت مشارك طعنة قلبي  وجاي لي تبارك
أهي مملكتي في حبك راحت    .....  زي ماراحت كل ممالك
ودقت ساعتي في قلبك ضاعت زي ما ضاعت كل ساعا تك
لا يا حبيبي عمري ماا شارك قلب ........طعني وحاي يبارك
كل مليك في الأرض مسافر وهي مملكتي في حبك ضاعت
ولا أصبحت في بعدك قادر أنسي  .  ..... طعنه طعنه غادر
كان علي عيني كان علي عيني
 
==================
الشاعر المصرى ابراهيم خليل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة