عذاب الحب

                                 عذاب الحب
   ياناس  روحوا قولولو     أنا قلبى فى حبة داب
   سهرنى الليل  بطولة      وعيشنى  فى العذاب
   بلاش  ياليل  تطول      وخلينى .. ساعة أنام
   خليك أحسن  م الاول     زى ليل ....  زمان
   أحلم فية .... وأتقول     وبتسعدنى . الأحلام
   بلاش ياليل .. تطول      خليك . زى  زمان
    كانت ساعة  جميلة     فى الحب وفى الغرام
    قضيناها فى أحلى ليلة   وكلام أحلى .  كلام
    علمنا الحب  يغنى      ويعزف  . ع الكمان
    وكلام  حلو  مني       بيحسس . . بالأمان
    يناس روحوا قولولو    أنا قلبى فى حبة داب
  الشاعر المصرى ابراهيم خليل
******************************


            جوة  فى  عيونى
 بضمك  جوة  فى عيونى   واحبك بأتساع  كونى
 ماأنت  اول  ... الدقة     وقلبك  كلة... رقة
         لية ياحبايبى رجعتوا تنسونى
بلاش الهجر.. والفرقة  بلاش تبقى العيون سابقة 
معانى كانت زمان تلقى  فواصل ...  كدة فارقة
            ماكنتش واضحة  فى عيونى
يارتهم كانوا صارحونى   ماكنش  يومها  فاتونى
وسابوا دمعة لى حارقة   تضمك  جوة فى عيونى
الشاعر المصرى ابراهيم خليل 0118373154  
*********************************




         انا نفسى أسألك
أنا  نفسى...   أسألك     سؤال. حيرنى ياما
لو كنت  صحيح ملك      أرحمنى من الملامة
وانا عمرى ما أغضبك   وحا أقابلك بابتسامة
              انا نفسى أسألك
 الناس شاوروا عليا     وياما .....  أتكلموا
 قاوا بتلعب .. بيا      وقلبى ....  بتحرمة
 اية اللى لقيتوا فيا      ومقدرتش ..  تفهمة
 انا نفسى  أسألك       لية   قلبى   بتظلمة
         ----------------
 ان كنت صحيح حبيبى  تعال  ..  وودنى
 وبلاش تتقل  .. عليا   وتسبنى   للضنى
وتهجر كل ...  قلبى   وأحس بيك .  أنا 
 انا نفسى أسألك          سؤال حيرنى ياما
ان كنت صحيح ملك   أرحمن من  الملامة
الشاعر المصرى ابراهيم خليل  0118373154
 اميل hema10201010
*************************************************





  














تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة