ضاع العمر صدقنى=2016=



ضاع العمر صدقنى
   --------
= 2016=
======
ضاع  العمر صدقنى

ماتقولش   أية  يعنى

 وقتك مش  ح ينفعنى

 وهو   الزمن  باعنى

بعد  ما  ...  لوعنى

  وضاع  معاة  فجرى

   والعمر  بية  يجرى


  ضاع  حبيب  جنبى

  واديتة   أنا     قلبى

  راح  الزمان  يازمان

  وراحوا الأحبة والخلان

  واتسرسبت  .....  أيام

  والوقت كان  ... بدرى

فين  اللى   كانوا   حولى

كانوا بينى وبينهم  مللى

وإلا  الكلام  اللى  بيسلى

ضاعوا  كمان  . .. منى

وصرت  وحيد ..  زمنى

 أيامك ..........  تلوعنى

 ولا  .. .......  بتسمعنى

أقاسى   والزمان  يجرى

والعمر راح  ....  بدرى

 كان  لية يازمن  تطعنى

 وتاخد   الشباب    منى

وتضيع حبيب   حولى

  ولا  كان  على  بالى

  أغنى ......... موالى

  وابوح أنا  ... بسرى

  والعمر دة .. بيجرى
  من غير ولا   بدرى

  سلمت ليك  ..  أمرى

   يازمن  ما  تنصفنى

 زمن   ممكن  فى  يوم  ... يحلالى
    ----

  أصحى   على   حالى

 واعزف أنا  ...  موالى

  ولحنى    على  وترى

  والحلم    كان     يدى

  أمل فى بكرة ... وفى

  اللى ............  جاى

واعيش  على     هواى


  اعيش  فرحة  عمرى

 أعزف  واقول   للناى

 فين  اللى كان   موال
 بيسألنى عن     حالى

 حترجع يازمن   تانى

    ------------
و تقاسمنى على الغالى

 دة نجمى فوق .. عالى

  واغنى .......  موالى

 ومين    ح    يسمعنى

ضاع الوقت   صدقنى

لا كلمة  ..... تشجعنى

ولا همسة     تدفعنى

ياللى إنت  فى   بالى


أشكيلك  أنا     همى

لو حس  يوم   ألمى

ماتقولش  أية  يعنى

 زمنك ..  ملوعنى

قرب كدة .. واسمع

الهجر  دة   بيوجع

 لو أقدر ليك أطلع

  يانجم   فى العالى

كان  سلمى   ينفع

ماتقولش أنا  مالى

قربك دايما بيحلالى

الوقت   لو  يسمح

كنت لقيت مطرح

  أغنى ... موالى

طيفك  قوام   جالى

صدقنى أنا  ح أفرح

واعيش من    تانى

على ذكرى حبيب غالى


=============

==
كلمات الشاعر المصرى

ابراهيم خليل

من مدونة الشاعر المصرى

ابراهيم خليل

رئيس  تحرير  جريدة

شموع الأدبية  وجريدة

التل الكبير كوم
/////////////////////////
الشحاذون الأثرياء
-------------
 









 




 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة