انا عمرى

                            انا عمرى   ماقات آة    ولا  عمر قلبي  انجرح


              الا ماقلبى .....   تاة     وغاب   عنة ..   الفرح


             وزمانى منة     راح     ولا وقت   منة    سمح


             حتى فى ساعة لقاة        خدنى  للشوق   ..   أنا


             خلانى أجرى  وراة      وسابنى  ....... للضنى


            حتى لحظة    رضاة     ماحسش  بي ..  .     أنا


            كتبت أسمى  معاة       ع   السنط  ....   والشجر


           حسسنى انة  ملاك      مع   انة   .   م  ..   البشر


            خدنى هعاة  هناك      والمركب  ...  ..    انكسر


           عيشنى فى الهلاك        وسابنى ..     ..    انتظر


            وسألنى  اية  رماك      غير انة  ..     ..    القدر


           ماعرفش  اية  اساك      والزاى  كدة ..     .. أثق


           ماضاع  كلة  هناك       اتارية    هو  .  ..   سبق


          سابنى  ..   للهلاك       ولا قال لي   ولا  ..  نطق


         معروف ياحبى اني        حا أستنى  ..   ..   وانتظر


         لا ماعادش   سنى          يقبل  قلب    لو   .  . غدر
                     انا عمرى  ماقلت  آة
   --------------------------------------------------------
       الشاعر المصرى  ابراهيم خليل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة