حابعد واسيبك انا

            انا  حبيبك أنا
انا  حبيبك ...    أنا      وياما  راعيت   هواك 

حابعد  وأسيبك  هنا      يمكن  فى يوم  انساك 

أحلى سنين   الهنى      كانت ياعمرى  معاك

ولونى عارف  أنا      ياما   حاولت  رضاك 

       حابعد  واسيبك  هنا

فى القرب دقت الهوى

                          والزاى   أنا     انساة


ماحنا  دقناة    سوى
                        وشربت  كاسى  معاة


مهما الليالى تخدنى  مهما  السنين  تبعدنى


مالقتش مين  يسندنى وابحر على  مرساة


الشوق أكيد حايجبنى  لأننى ...     بهواة


            حابعد واسيبك أنا


مش ذنبى انى بحبك  مش ذنبى ...   انك قاسى


لو حس   بي   قلبك  ومجرحش  يوم احساسى


والزاى أبعد  عنك  واصب المر  فى    كاسى


وصدقت ان طبعك   صعب  علي  .   وقاسى 
           حابعد واسيبك  أنا
خلتنى  أبعد عنك    بعد  ما عرفت  أنا طبعك


وحاولت مرة أصدك  جيتلى عايزنى أسامحك


وبكاك كان مسموع   ولأنى عارف .   طبعك


عرفت اية الموضوع 
                        اللى   سعيت     ..   الية


صعب وكان ممنوع
                       رجعت    تانى    ..    لية

واللى  بفكر  فية   ماينفعش  فية    خضوع

خدعت قلبى لية   وقلبى   فيك     موجوع

ماقدرش اسامحك لية

                      مش   هو  دة  الموضوع

                           ----------
انت وصلت  لحالة   الوصف  فيها  ممنوع


مش بس  هى خيانة  أو  حتى  هى خضوع


استحالة قلب يكون موجوع
      قدم أغلى رسالة شوف من أحلى  نوع
    ---------------------------------------
يستقبلها  بخيانة لحب كان  مشروع
    سايب فى قلبى علامة وصوت كان مسموع
-----------------------------------------------
الشاعر المصرى ابراهيم خليل





 























































تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة