ياريتك حلم -== نفذ الحروف معدل - = ماتستاهلش


اريتك حلم يتحقق
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////
=======
م =2016=
========
ياريتك حلم يتحقق .. ياريتك علم مايفرق
---------------------
مابين قلبين فى حبهم كانوا ......... أصدق
----------------------
ياريت ماكنا فى كل شىء ....... بندقق
-----------------------
,وإتسعت مابينا الهوى ......... وما بتضيق
-------------------
ماكنا إفترقنا فى طريقين
ولا كل طريق .......... كان مغلق
-----------------------------
وما كنا على الشماعة ... ........ بنعلق
-----------------------------
ياريتك حلم فى عيون ............. الليالى
---------------------------
ياريتك علم بيحقق ............ .... أمالى
---------------------------
ياريت ماكنت نويت أكون ...... خالى
-------------------------
وكنت بنيت ليك قصر ...... فى العالى
----------------------------
وكنت أتزين ليك ................. وأتزوق
----------------------------
ياريتنى كنت نسمة ............ بتروق
--------------------------
وماكانت نار الفراق حامية وبتحرق
---------------------------
واستنى نور الصبح اللى بيشرق
----------------------------
وادور عليك يمكن ... الاقيك وبتسبق
------------------------------
تلاقينى مع النور الصبح اللي بيطلع
----------------------------
ببص لفوق وصوت الحب وأنا بسمع
-------------------------------
ياريتك حلم ...................... يتحقق
----------------------
ياريتك علم ..................... مايفرق
------------------------
مابين قلبين كانوا فى حبهم أصدق
-----------------
وابص كتير فوق .... فى العالى
--------------------
جمالك واللة ................ بيحلالى
---------------------
ياريتك علم ماكان كدة حالى
---------------------------
ياريتك حلم فى ......... خيالى
-----------------------------
ماكنت أهتم إلا بحبك يا غالي
----------------------
وكنت أضم صورتك ... لجوالى
----------------------------
ياريتك حلم ......... يتحقق
أصحى من النوم...... يتحقق
---------------------------
واشوف مراية الصبح فى عنيك
-------------------
أجرى عليها كدة ........ وأشهق
------------------
وانهل من طلعتك ....... وأبدأ
---------------------
أملى عنيى ..... يمكن كدة تنطق
--------------------
لشرب من نهر حبك ولو حشرق
--------------------
ياريتك حلم فى ........... خيالى
-----------------------
يارثيتك طيف كدة ........ جالى
-----------------------
قالى تعال من نهر الحب كدة نشرب
-----------------
دى دنيا عجيبة بتفرق مابين قلبين
--------------------
وعند الحق مابنعلق .. وكنا إتنين
-------------------
وكان حبنا هو الأصدق وفى غمضة عين
------------------
بقينا فى طريقين كل طريق كان مغلق
-------------------
وماكنت يوم أتصور .. غرامك فى الهوى
-------------------------------
يسرق .. ..... النوم من عينى ما مصدق
--------------------------
طيور حبى وأزهار بتورق
-------------------------
ياريتك حلم ينحقق .. ياريتك علم يتصدق
------------------------------------------------
ياريتك قلب مايفرق مابين قلبين
-----------------------------
كانوا فى حبهم .......... أصدق
------------------------
ويروح عن بالى غرام ........... أصدق
--------------------------
ويزيد فى عذابة مش .............. حقدر
-------------------------
أتاريك فى السما عالى ............. وبتظهر
---------------------------
ونويت وحاولت أنا أوصل لقيتك لسة يتصور
-----------------------------
وفى قلب القصر بتزوق .. جناين حب بتروق
--------------------------------
ونزلت على الأرض عشان أسبق قلب نار
----------------------------
وفى قلبى .................................... وبتحرق
----------------------------
ياريتك حلم فى خيالى ياريت علم يحقق آمالى
--------------------
آتاريك فى السما عالى ... وحلم ياريتة يتحقق
----------------------
ياريتك طيف مر على بالي ماكنت أهتم إلا
بحبك يا غالى
----------------------
ماكنت أهتم إلا بيك وبالليالى اللى فى الهوى بتسبق
-------------------------
عيون الحب لية ... حامية وبتحرق
شكيت فى قلبى ولسانى لسة ما بينطق
---------------------------------------
شكيت فى حبك وسألت مرة عن حالى
أتارى موج الحب ................. بيغرق
يامين خطى أسوارى مادام أخطأ
وعرف حياتى وحالى وكتر بظمأ
وبان الحيرة فى ............. .... سؤالى
ياريتك حلم فى ................. خيالى
ياريتك علم بيحقق كل ... آمالى
أو كان طيفك مر على ...... بالى
أو حقيقة كانت ................ بتطبق
ياريتك جلم .................... بيتحقق
ياريتك علم كان ...... أصدق
لكان قلبى قوام ........... ينطق
بحبك إنت يا ............. غالى
يساكن فى قلبى وفى بالى
غرامك كان هو ......... الأصدق
دى نار الحب حامية .. وبتحرق
--------------------------
ياريتك حلم ............. يتحقق
===============
/////////////////////////////
كلمات : الشاعر المصرى
ابراهيم خليل
من مدونتة مدونة الشاعر
المصرى ابراهيم خليل
-----------
ورئيس تحرير جريدة شموع
الأدبية الورقية الغير دورية
////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////
نفذ الحروف
---------------
وماعدش خوف
////////////////
============
=2016=
===================
نفذ الحروف .. فى نداك
وبدى العزوف عن هواك
وماعادش خوف
كل الكلام أنا قلتوهلك
كل الحروف .. بعتهالك
حتى الرسايل
مافهاش .. كسوف
كان قلبك عطوف
----
كل كلامى ليك
كان .. صراحة
واندة عليك مالقتش راحة
----------------
نفذ الحروف فى .. نداك
وبدى العزوف عن هواك
----
جة الطبيب قالي
محتاج جراحة
وكلامى ليك . . كلة صراحة
مانفعش ليك .. مافيش راحة
------------
كل الغرام اللى فى
هواك كتبتهولك
كل الكلام اللى نداك سجلتولك
حتى السلام لما كان
حلو فى عيونك
حبى قوام ياحبيبى فرشتهولك
أهو مر عام وفى كل عام
ننسى الكلام .. وتغمض جفونك
ولما تنام ..
تنسى قوام الكلام اللى
أنا قولتهولك
------
نفذ الحروف فى نداك
وبدى العزوف عن هواك
جربت كل حيلة حتى فى عيونك
خلص الكلام وماعاد غرام
بينى وبينك
نفذ الحروف وماعدش خوف
دقق وشوف كل الكلام الحلو
انا بعتهولك شوف
عدد الحروف
بالشوق ...... تطوف
ما لقتش منك كلمة .... واحدة
تخلينى أصدق .. خوفك عليّا
أو إنشغالك حتى بيّا
كل كلمة حلوة اقلتهالك
بقت فوق الرفوف
---------
كنت أبعت رسايلى
وطيفك دة جايلي
كان دايما . لهوف
إية ..... حا صلي
كنت ........ تملى
أحس ..... واشوف
لا حد ..... قالى
نسيت ... رسايلى
ولا طيف جايلي
--------------------------------
نفذ الحروف ... فى نداك
=============
= كلمات/ براهيم خليل
الشاعر المصرى ورئيس تحرير
جريدتى شموع الأدبية الورقية الغير
دورية الآن وجريدة التل الكبير كوم
=======================
صديتك انا
صديتك انا لقيتك ....... انا
جدار إنبنى
صدقتك انا وياريت ماصدقتك
وعرفت أنا مش زى ما عرفتك
من سنة جدار مال . وإنحنى
وماعدش فية أسرار
ماعرفثش انا إن الزمن غدار
يحرمنى أنا واقضل كدة محتار
مابين الضنى والعذاب .. والنار
صدقتك انا لقيتك أنا
جدار إنبنى
من كام سنة مال وإنحنى
وبقيت أنا جنبك
لما رمانى الهوى
فى مركب سوى
بان .......... غدرك
صدقتك أنا . ......... صدقتك
شفت بعيونى أكيد حب جديد
بيجرى وراة لأنة ..... بعيد
ولما يقع فى شباكة الصيد
-------
يرجع تانى لحب ....... أكيد
صديتك انا ويارتنى ياريت
ما صدقتك انا وكنت نويت
أبقى بعيد لا عذاب ولا ضنى
لقيتك أنا بتمد الأيد
صدقتك أنا
وقلت العند ما حيفيد
ووقعت أكيد
ما كنت أعرف الزمن دوار
ولا كنت أعرف إن الحبيب غدار
وفضلت واقف كدة ..... محتار
مابين يأسى وبين ..... .. النار
صدقتك انا ..... وحسيت بالأيد
ورمانى الهوى فى مركب سوى
لكنة بعيد ... واتبنى جدار جديد
قاومتك سنة ..... صديتك سنة
لكن إية حيفيد صديتك .. أنا
= كلمات / ابراهيم خليل .
///////////////////////////////////
ماتستاهلش دمعتى
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
كاملة
///////////////////
==========
=2016=
==========
ماتستاهلش أى دمعة من دموعى
ياللي طالب ذلى وطالب خضوعى
ولاتستحق أبدا أقيدلك .... شموعى
كانت الطعنات .. فى قلبى مدَّارية
وكنت بحاول أدارى واخبى يا عينيَّ
وأكشف عن أصلى ......... ونوعى
ياللى ماخنتش أبدا ياكل ... طوعى
واللي عالم بإخلاصى هو ربي
أتاريك عارف ضعفى فى كل حبى
وتعرف كل عذابى ... ومعاناة قلبى
وكل ماعرف طعنة جاية ماقدر أخبى
وكنت بستعد كل مرة والبس دروعى
-------------
لتصيبنى طعنة نافذة فى ... ضلوعى
وتصيب قلبى وتزود ..... جروحى
-------------
ماتستاهلش دمعة واحدة من دموعى
والغلطة عندى ياحبيبى سلمت قلبى
وسلمت روحى
--------------
أنت عارف بعد ماشفتك قد إية كان
صدقى ووضوحى
--------------
وإنت ياروحى فى حبك لية تبوحى
كنت بتفضفضى .. دايما بالكلام
حبى ما كان يعرف أبدا الخصام
وحبك كلة مٌر ........... وإنتقام
أعلنت عليك الحب كلة .. بالسلام
ياللى ضيعت المحبة ..... بالملام
--------------
وسببت كل ألمى ...... وجروحى
كل اللى شفتة منك وقف طموحى
----------
ماتستاهلش دمعة واحدة من دموعى
--------------------------
وابتديت أشكى لطوب الأرض منك
رغم إنى عارف ماقدر البعد عنك
--------------------
أشتكى ومين فى حد ...... يسمع
لا حد سامع ولا حد ... فاهم الكل
كان دايما بيطمع
------------
وأنت ماقدرش أتنازل ولو بسنتى من كرامتى
------------
لى نفسى ولي روحى .. ولي قيمتى
-----------------
ياللى حتسافر وتسبنى وخدت روحى
-----------------
حاانسى أنك بعتنى وطعنت روحى
----------
ماتستاهلش أى دمعة واحدة من دموعى
----------
ولا كلمة واعدة تطلب ....... رجوعى
ولا رياح صادرة تفرد ..... قلوعى
البحر هايج ومين يضمن لي طلوعى
والموجة هادرة نافذة فى .. ضلوعى
===============
== كلمات الشاعر المصرى
ابراهيم خليل
رئيس جريدة شموع الأدبية
n وجريدة التل الكبير ---
n ومدونة الشاعر المصرى
n ابراهيم خليل على جوج
ل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة