صديتك أنا ======2016===========

            
          صديتك  انا
===================
====2016===========
==================


  صديتك  انا    لقيتك .......  انا 

         جدار  إنبنى

  صدقتك انا  وياريت ماصدقتك

وعرفتك أنا   وياريت  ما قابلتك

أتاريك من  سنة  جدار  وإنحنى

وفى كل يوم  ..... يعلى الجدار

واتخبت   عنك  . كل الأسرار

 ----------------------

   ماعرفش إن الزمن بقى  غدار

 يحرمنى كدة منك  صديتك   أنا

لقيتك أنا  جدار إنبنى    من  نار

مابين   العذاب  ...... والضنى

عشت أنا محتار  صديتك   أنا


صدقتك انا    ....   لقيتك  أنا

          جدار  إنبنى

  من كام سنة  ....  مال  وإنحنى

وبقيت أنا جنبك

              لما   رمانى  الهوى

 فى مركب سوى

              بان  ....... غدرك

 صدقتك  أنا  . ......  صدقتك

أكيد شفت بعيونك   حب  جديد

 بتجرى وراة   لأنة ....  بعيد

  ومستنى يقع  فى الشبكة الصيد

               -------

 ------------------------
   صديتك  انا  ويارتنى   ياريت

   ما صدقتك انا  وكنت   نويت

  أبقى  بعيد  لا عذاب  ولا ضنى

 لقيتك أنا  بتمد الأيد

                           صدقتك أنا

 وقلت العند ما حيفيد

                         ووقعت أكيد

 ما كنت أعرف الزمن دوار

 ولا كنت أعرف إن الحبيب   غدار

 وفضلت واقف   كدة  .....  محتار

  مابين يأسى   وبين  ..... .. النار

  صدقتك  انا  ..... وحسيت بالأيد

   ورمانى الهوى  فى مركب سوى

  لكنة بعيد  ... واتبنى  جدار جديد

 قاومتك  سنة  .....   صديتك سنة

  لكن إية  حيفيد    صديتك  .. أنا
=====================

=  كلمات الشاعر المصرى
 / ابراهيم  خليل .

///////////////////////////////////                

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة