زيك زى غيرك====2016==



 
زيك  زى غيرك
==========
===2016===
==========
ياحبيبى   خط   سيرك

زيك    زى  .. غيرك

لو كنت  صحيح بجد

ماتكلمش  أى   حد

ومايتسلى كل طيرك

وإن كان دة  لا  بُد

ماتصد  قلبى  صد

وإن كان لازم  ترد

لية بتعشمنى حبك

لية  بيخدعنى قلبك

لية  بتعاملنى  ميرى

لية بتبص    لغيرى

لية  بتقص  طيرى

ياحبيبى ...   زيك

زى  .....  غيرك
--------------
إتخدعت سنين كتيرة

وانجرحت  يا أميرة

ودة مهوش   عادى

وكتير زادت آهاتى

ولما ضاعت حياتى

بقى   فشلى  سيرة

وقاسيت الآم كتيرة

زىك زى   غيرك

وكتير يتسلى طيرك

==========
===كلمات : الشاعر

المصرى ابراهيم خليل
///////////////////////////


صديتك انا
===================
====2016===========
==================
صديتك انا لقيتك ....... انا
جدار إنبنى

حبيبى أنا..  أنا طهرى إنحنى
صدقتك انا وياريت ماصدقتك
وعرفتك أنا وياريت ما قابلتك
 وفى أول   لقا  ...عرفت إننا
التقينا  هنا  .. من كام  سنة
-------------------------
أتاريك من سنة جدار وإنحنى
وفى كل يوم ..... يعلى الجدار
وعشت أيام  فى سعد  وهنا
-------------------------
  وهو ضاع مننا  فى يوم وسنة
---------------------
وآمنتك أنا على كل الأسرار
  وكان بيننا .. شوق   وعمار
 وماقدرت أنا  أتحمل  أعذار
----------------------
وعرفش إنا إن الزمان  غدار
يحرمنى كدة منك صديتك أنا
لقيتك أنا ....... جدار إنبنى
 أنا  طهرى إنحنى وعذاب ونار
----------------------------
وعشت أنا محتار صديتك أنا
صدقتك انا .... لقيتك أنا
جدار إنبنى
من كام سنة .... مال وإنحنى
  ودلوقتى فرقنا الهوى ومابقناش سوى
صدقتك أنا . ...... صدقتك
أكيد شفت بعيونك حب جديد
بتجرى وراة لأنة .... بعيد
ومستنى يقع فى الشبكة الصيد
-------
------------------------
صديتك انا ويارتنى ياريت
ما صدقتك انا ولا كنت نويت
 ماكان جدار إنبنى ولا طهر إنحنى
 ولا كنت شقيت واهو إنت  أكيد
------------------------------
بتمد الأيد
صدقتك أنا
وقلت العند ما حيفيد
وفضلت واقف كدة ..... محتار
مابين يأسى وبين ..... .. النار
صدقتك انا ..... وحسيت بالأيد
رمانى الهوى   وفى مركب صيد
لكنة بعيد  وجدار  إتبنى ....
قاومتك سنة ..... صديتك سنة
لكن إية حيفيد صديتك .. أنا
=====================
= كلمات الشاعر المصرى
/ ابراهيم خليل .
///////////////////////////////////
 


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة