ما تسألنيش.






                                                                               ما تسألنيش
                           ----

              ما تسألنيش  عن الأحلام

                     اللى   خلتنا ...   لبكرة  نعيش

            وماتخبيش  كدا ..  الأيام

                اللى  كانت  ذكرى وأحلى ونيس





                                                                          ----------
            عشان  نقدر  لبكرة ......... نعيش

                     -------

           ونحقق  لأيامنا   معانى  ..  حلوة

           ونقول  للألام  .. يا  آلام ماتجيش

                     -----
         وحتيجى يابكرة   ومعاك كدة فكرة

         تأسى  علينا . وألا القسوة مافيش

       وقلب  يقدر  يتحمل كل  ما يجرى

     وتفضل  تعيش  ...  فينا يا   ذكرى

               ---------
     سننين  وسنين   قلوب  ..  فاكرة

     بدون  ماتكون فى يوم    جاحدة
 
       كفايا    أيام     علينا   شاهدة

              -----

      تحرك  فينا  كتير     وجدان

      تحرك فينا ....  ليالى زمان

     بدون  قسوة  بدون حرمان
           -----

      وتبقى ياليل معانا  حيران

     ماعدش ليك بنا     مكان

    عشان نسهر  فى  آهاتك
 
      ويعيش  السهد أوقاتك

   ونبقى  ياليل فى  بعادك

         كدة   غلبان

  حيارى محتاجين  ذاتك

    عشان نقدر  يومها

                   نعيش

 متسألنيش  عن الأحلام

  اللى  ممكن ..  بكرة

  كمان ..     ماتجيش

===========
كلمات/ ابراهيم خليل .
  ت:         01153309813

رئيس تحرير  جريدتى  التل الكبير كوم

  وجريدة  شموع الأدبية .

///////////////////////////////////////////////


  

 











           






























ككل إناث الأرض ..

أنا أنثى إختصرت كل إناث الأرض.....

أنا أنثى جمعت كل المتناقضات... وشتى أنواع المستحيلات ..

أنا عقل رجل … أنا قلب إمرأة ..

أنا أنثى مارست برشاقة أحلام مراهقتها …

و أجادت ترتيل براءة طفولتها ..

أنا وردة جورية .. و زهرة أقحوان بنفسجية …

أنا هزة أرضية .. أنا ثورة بركانية ..

أنا شموخ الجبال .. أنا حد السحاب … أنا بحر عميق .. أنا وادٍ سحيق ..

أنا نسمة عطر سحرية … أنا رائحة عطر فرنسية ...

أنا أنثى حضورها سحر و خيال … و وجودها جنون و دلال ..

أنا بنت الصحراء البدوية … أنا نجمة هوليوود الشرقية ..

أنا من كتب عنها شكسبير مسرحية …

أنا من نظم فيها الرجال قصائد عشق غزلية ..

أنا أنثى تنشد حكمة ف











 أنثى إستثنائية .. أنا أنثى ليست ككل إناث الأرض ..

أنا أنثى إختصرت كل إناث الأرض.....

أنا أنثى جمعت كل المتناقضات... وشتى أنواع المستحيلات ..

أنا عقل رجل … أنا قلب إمرأة ..

أنا أنثى مارست برشاقة أحلام مراهقتها …

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة