لية قلبك حجر .




 صورة: ‏جربت يوم أسمع كلامك
   ---------------
جربت  يوم   أسمع  كلامك
لقيت  ماعاد    ينفع غرامك
ولو حتى لمدة .........  يوم

  وحاولا  أسد   كدة ..  بابك
وقلبى انا  المحروم
فى عز النوم   طردنى  خيالك
 أصرخ   ياقوم ..  يقولولى
                     إية   مالك
           ---------
أهل الهوى  يا ناس
                  ظلمونى
 ظلمونى كل الناس 
 
                   ويقولوا  مالك

ماقدرتش أقوم   وقابلنى خيالك

 وإن  كاان  عليّ اللوم

لية طيفى  .. ... وخيالك

 جفاهم  ........... النوم

وفضلت أنا  المحروم

                    على بابك

             ولا أنت على بالك

جربت يوم أسمع أنا  كلامك

شيلنى كل  هموم  و قلت
                        عقبلك
يللى  جفاك  النوم

     نستنى ولا   على    بالك

وبترمى عليّا  .........اللوم

             

 جربت أنا فى يوم  أسمع 

                   أنا   كلامك
  لقيت  أنا  .... عليّ  اللوم

  ولا حد    يوم ...  لامك

  وانا   بس اللى ...   ملوم

=  كلمات: ابراهيم خليل 
ت:01153309813
/////////////////////////////////////‏
   مين  سوى  قلبك  حجر
              ---------------

 ياحبيبى أية   منى  بدر

تلايمنى  بدقات  النظر
     طب مين  سوى  قلبك   حجر
لا   الصبر  ولا ورق الشجر
   لا الندى ولا حبات المطر
غير  هم   بنات الغجر
سافرت  وياهم  بلاد
واحلو  فى عنيك السفر
 ونسيت حبيب وزى  القمر
  بيغنى  لية  ......  عواد
 نسيتة  ونسيت وصلة  ووداد
اش  تجبر علية.. بالزاد
واش يعمل معاة .. لبعاد
مادام فى  عيونك نظر
 حبيتها  ودق   ل   فؤلد
وصار حبك  ... بالذات
  حكاوى فى عيون  البشر
وناس بتفسرها  بحاجات
معمول العمل ...  لعواد
 والعود  مال ... وإنكسر
واتبقى معاة  بالذات
حواديت  ...  للقدر
 وحكاوى   كلها   عناد
يحكيها  كل    ل   ولاد
  وتتغنى على أحلى وتر
إيش  يعمل لو خدنا  القطر
  ح يتفك  وما يترك .. أثر
  إية  بس   لو أقول لك خبر
لو جبت لك  خاتم   المُلك
ما حقبل  أبدا  ...   شرك
خد بس  منى  ...  الحذر
 لا ترجع  لي مرة  تانى
وتعرف إنك  ...  الجانى
  مهما  فى يوم  ...  تعتذر
حقولك ياحبيبى  إنسانى
 حتى لو  طيفك   .. حضر
لية قلبك  ياحبيبى  ..حجر
=   كلمات : ابراهيم خليل
ت:  01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


















تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة