فلسطين .



يا ارض زرافة الدموع
--------
= كلمات / ابراهيم خليل
رئيس تحرير جريدتى التل الكبير كوم
وجريدة شموع الأدبية الورقية
ت:01153309813
////////////////////////////////
صورة ‏ابراهيم خليل‏.
صورة ‏ابراهيم خليل‏.
صورة ‏ابراهيم خليل‏.

Top of Form
· 
تمت مشاركة ‏صورة‏ ‏ابراهيم خليل‏ من قبل ‏‏ابراهيم خليل‏‏.
صوت فلسطينى
----

لماذا اصرخ انا وحدى

والعالم يعيش فى سلام

لماذا ينام العالم كدة قبلى

وانا ماقدرش انام

الصواريخ فوقى وتحتى

وبيتى ...... حطام

لماذا تضيع سنين بعدى

واعيش انا ... الأوهام

لماذا يتهدم ... بيتى

واعيش انا فى ركام

لماذا تسلب منى قدسى

واشقى سنين .. قدام

لماذا لم أجد راحتى

واعيش أنا فى آلام

لماذا تهدر كرامتى

وكرم اللة بنى ......... الإنسان

انا مش بشر زيكم

والا .. أنا اوهام

خيال عليكوا بيعدى

مالهوش ... كلام

أنا لم أزل إنسان

وبيتخطى .. دروبى إيمان

وبكرة الشمس تشرق

على أرضى زى زمان

وادى كرمتى وعنبى

وزيتونى والرمان

وها دقات قلبى

زى الرهوان

وبإذن اللة حا أخطى

جسر الأحزان

مادام معى ربى

مهما تخلى عنى

العرب فى كل مكان

ولكن بسأل ومن حقى


لماذا تسلب كرمتى وواحتى

واعيش أنا فى حرمان

لماذا أصرخ أنا وحدى

والعالم يعيش فى سلام

ويتقتل  كدة   ولدى

واعش  أحزان

بلاش تغمضوا  عنى

فى  وسط  زحاام  والعالم   نايم  

مخبى  عيونة  كمان

انا  منكوا انا إنسان

== كلمات / ابراهيم خليل .
صورة: ‏صوت فلسطينى
                   ----

     لماذا   اصرخ انا   وحدى

                    والعالم يعيش فى سلام

   لماذا ينام العالم كدة  قبلى

                   وانا  ماقدرش  انام

  الصواريخ  فوقى   وتحتى

                  وبيتى ......  حطام

  لماذا تضيع  سنين  بعدى

                 واعيش  انا  ...  الأوهام

 لماذا   يتهدم ...  بيتى

                واعيش  انا   فى  ركام

 لماذا  تسلب منى  قدسى

                واشقى  سنين   ..  قدام

  لماذا  لم أجد  راحتى

               واعيش  أنا    فى  آلام

  لماذا  تهدر  كرامتى

    وكرم اللة بنى  ......... الإنسان

  انا  مش بشر  زيكم  

               والا  ..  أنا   اوهام

  خيال   عليكوا  بيعدى  

                 مالهوش  ...  كلام

               أنا   لم  أزل  إنسان

      وبيتخطى ..   دروبى  إيمان

            وبكرة الشمس تشرق

          على أرضى زى  زمان

     وادى  كرمتى  وعنبى

               وزيتونى    والرمان

   وها  دقات  قلبى

                زى الرهوان

  وبإذن اللة   حا أخطى

                 جسر  الأحزان

  مادام  معى ربى 

             مهما تخلى عنى

              العرب فى كل مكان

       ولكن بسأل ومن  حقى

 
 لماذا تسلب كرمتى وواحتى

               واعيش   أنا  فى حرمان

 لماذا أصرخ أنا  وحدى

                 والعالم يعيش فى سلام
     
==  كلمات /  ابراهيم خليل .‏

Top of Form
Bottom of Form
· 
صوت فلسطينى
----

لماذا اصرخ انا وحدى

والعالم يعيش فى سلام... مشاهدة المزيد
صورة: ‏صوت فلسطينى
                   ----

     لماذا   اصرخ انا   وحدى

                    والعالم يعيش فى سلام

   لماذا ينام العالم كدة  قبلى

                   وانا  ماقدرش  انام

  الصواريخ  فوقى   وتحتى

                  وبيتى ......  حطام

  لماذا تضيع  سنين  بعدى

                 واعيش  انا  ...  الأوهام

 لماذا   يتهدم ...  بيتى

                واعيش  انا   فى  ركام

 لماذا  تسلب منى  قدسى

                واشقى  سنين   ..  قدام

  لماذا  لم أجد  راحتى

               واعيش  أنا    فى  آلام

  لماذا  تهدر  كرامتى

    وكرم اللة بنى  ......... الإنسان

  انا  مش بشر  زيكم  

               والا  ..  أنا   اوهام

  خيال   عليكوا  بيعدى  

                 مالهوش  ...  كلام

               أنا   لم  أزل  إنسان

      وبيتخطى ..   دروبى  إيمان

            وبكرة الشمس تشرق

          على أرضى زى  زمان

     وادى  كرمتى  وعنبى

               وزيتونى    والرمان

   وها  دقات  قلبى

                زى الرهوان

  وبإذن اللة   حا أخطى

                 جسر  الأحزان

  مادام  معى ربى 

             مهما تخلى عنى

              العرب فى كل مكان

       ولكن بسأل ومن  حقى

 
 لماذا تسلب كرمتى وواحتى

               واعيش   أنا  فى حرمان

 لماذا أصرخ أنا  وحدى

                 والعالم يعيش فى سلام
     
==  كلمات /  ابراهيم خليل .‏

Bottom of Form













تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة