صفحة فى حياتى =2016=

صفحة فى حياتى
   ------
=2016=
======
ياحبيبى ياللى كنت ذاتى
     ----
وكنت أحلى صفحة فى حياتى دلوقتى  قفلتها
------
بعد مازادت آهاتى
والدمعة عرفتها
  ----
فى الليل بسهر   ساعاتى
ماعرفش أعدها
----
إن كنت أعيش فى  حلم
أو لسة  بعيش  فى وهم
وأنا كنت  يوم ..... أهم
صفحة كتبتها
----
دلوقتى  صفحات  تضُم

مآسى أنا  شفتها
-------
والزاى جرحى  .. يلم

والشوق  عندى   أهم

من ليالى  سهرتها
------
والفرحة لو كانت يوم   تعم
ماكنت  أنا سبتها
-----

وذكريات  تضم  خيالات

أنا عشتها  ماعرفت كتير

أهتم   بحياة  عرفتها
  -----

يادنيا فية  شىء  أهم

من كلماتى اللى قلتها

   ----
الحلم يصبح  علم  ..
والحقيقة أضمها
    -----
حروف أسمك ياحبى

تلاقيها   جوة    قلبى

وكان كل ....  همى

أعيش وأحبها

   ----
أسمك محفور فى  قلبى
ولكن الصفحة قفلتها
----
الغيرة فى يوم   تلم
جروح إتحملتها
-----
دلوقتى عايز    تهم

وتفتح جرحها
 ----
بعد مافى  يوم الجرح  لم

إتجرأت بفتحها

-----
ماقدرش فى  حبى  أذم

حبيبى  لو  طغى
----
ولو  كان   عندى   علم

بنهاية مثلها

----
ماكنت فتحت صفحة ولا

حتى  كتبتها
========
==
==  كلمات الشاعر
المصرى ابراهيم خليل
///////////////////


ياحبيبى  صورت

صفحة فى حياتى
   ------
=2016=
======

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة