ياريتك حلم =2015=


ياريتك حلم


=1015=

==============

ياريتك حلم ياريتك حلم فى عيون الليالى ياريتك علم بيحقق لى آمالى

لكان صاحب طيفك .. خيالى .. وكان أهتم بحبك . بيّا ....... ياغالى

عاهدتك وفى عهدى بقول .. حا أحبك مهما كان ........الهجر يطول

ووعدتك انى أكون مسؤل ..

عن كل لحظة فيها وصول

عن الفرحة واحلام الليالى .. ............... عن حبى والسهر .. يا غالى

راجعتك والحديث بيطول

راجعتك عن حديث نفسى ....... راجعتك ى كل صمتى وهمسى

و باين فى .............. السطور يادنيا بلاش .. ....................... تأسى ..

دا الزمن ................ مغرور لا بيرحم ..................... ... ولابيرسى

موجة على شطى ..... مابين نهار طالع .................... وليل ممسى

.. يادنيا بيجد ............ أمور فيكى
يحاول بالهوى ............. لمسى
وبين أملى وبين .............. يأسى
------------------
ينور لي شعاع .. ......... شمسى

نفذ صبرى مهما... آخد حذرى

---------------------------
نصحتك .. . تكون لي مثالى ........ أو حتى نحقق لي آمالى

لكن انا .... ...عرفتك عمرك فى يوم ... .. ما تجود ولا شاعر بأحوالى
---------------------------------------------------------------
وان يوم بيفوت مابتسأل على حالى ... ياريتك حلم فى عيون الليالى ياريتك علم بيحقق لي .................................................. . آمالى

لكان صاحب طيفك خيالى ... وكنت أهتم ... بحبك يا غالى

======================================

------------------------------------ الشاعر المصرى ابراهيم خليل من ديوان الوتر الشجى ت 0118373154 *************************************

ياريتك حلم فى عيون الليالى ياريتك علم بيحقق لى آمالى

لكان صاحب طيفك .. خيالى .. وكان أهتم بحبك .. ياغالى

عاهدتك وفى عهدى بقول .. حا أحبك مهما كان الهجر يطول

ووعدتك انى أكون مسؤل .. عن أى لحظة وفيها .. وصول

عن الفرحة واحلام الليالى .. عن حبى والسهر .. يا غالى

راجعتك عن حديث نفسى .. باين فى .............. سطور

يادنيا بلاش .. ... تأسى .. دا الزمن ........... مغرور

لا بيرحم ..... ولابيرسى .. الا فى موج ... .. وبحور

وبين صبحى وبين أمسى

يادنيا بيجد ............ أمور

وبين أملى وبين يأسى

الزاى أعيش فى........... الدور

وان ظهر شعاع شمسى .. ب أكون ...... ... مسرور

بلاش يادنيا كدة تأسى . واعيش عمرى على الحرمان

وبين لمسى وبين همسى مالاقى يادنيا فيك .. مكان

بتأسى.... مرة وبتنسى نفذ صبرى وآن ..... آوان

أخد حذرى .. كمان أنسى عهدى وكل .. وعود

واشوف نفسى بدون قيود

ولا أخضع لأى . عهود

تقيدنى بكل ... شروط ولا حتى بسهرى . . ليالى

ومين قالك انا حاسهر ....... ويشجينى السهر ع العود

ومين قالك انا حا اقدر ..... وأ نت فين ..... موجود

منيش عارف مالكش حدود

لمملكتك .. وقلبك ... خالى

مانيش عارف اية حايسود

ونصحتك .. . تكون لي مثالى

لكن انا .... ...عرفتك

عمرك فى يوم ... .. ما تجود

ولا شاعر . بأحوالى

وان يوم بيفوت مابتسأل على حالى

ياريتك حلم فى عيون الليالى

ياريتك علم بيحقق لي . آمالى

كان صاحب طيفك خيالى

وكنت أهتم ... بحبك يا غالى
------------------------------------

الشاعر المصرى ابراهيم خليل

من ديوان الوتر الشجى ت 0118373154

*************************************


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة