رسالة وصور


رسالة ع المكتب
بين ... السطور
===
2015
===
---
لقيتك بين السطور وانا بكتب
وسيبت الرسالة ع المكتب
الزاى وانا بفكر .ز .. واحسب
ألاقى طيفك مش عايز يهرب
شايفة قدامى و انا ... بكتب
بين السطور ما ...... بتكذب
دورت عليك ......... ياغالى
وأنا بين كل ........ الليالى
ماعرفتش يوميها . أحسب
طيفك معاي ........ بيقرب
ماقدرش منك ..... .. أهرب
بين السطور وانا ..... بكتب
دورت فى طريقة ... لحبك
والزاى أبقى دايما .. جنبك
بقيت عذابى فى .. بعدك
وكمان عذابى فى .. قربك
طيفة تملى ... ...... يقرب
بين السطور .. وانا بكتب
جمالك فاتن ..... وبيهوس
صدقنى ما بقدر .... أكدب
شعور فى داخلى بيهمس
عديت صفحات...... الكتاب
واقلب .... .... وأنا مرتاب
منشكى وطيفة بيلمس
وانا بلمس مانبش كذاب
لقيتك قايم ..... وبتجلس
وبتهمس ....... بالترحاب
وتقولى بكل ....... عتاب
حتسهر فى ليل عذاب
مدام ياحبيبى.... كذاب
وعيونك... ما تعرف تتعب
ما تيجى...لبكرة نعشق
ونبادل شعور .... القلب
مادام أشواقنا فى حب
بدل ياحبيبى ما تكذب
وسيبت الرسالة ع المكتب
لقيتك بين السطور وانا بكتب
بتبص .............. وبتتبسم
وان كان عليّا ..... ح أسلم
وأبدأ معاك ......... .. أكلم
فعلا خلتنى أحب وأعشق
وآمنت بحبك ...... وبسلم
لقيتك بين السطور تتكلم
بحبك واحب ........ الحب
عشان أنا لي ........قلب
وعقل تملي ... بيحسب
لقيتك ياحبيى وانا بكتب
بين السطور .... تتبسم
ياريت أنا بعرف ........ أرسم
جمالك فتان ..... .. وبيهوس
عديت الصفحات وانا بلمس
مهما أشرق والا .. أعرب
رسالة.. سيبتها ع المكتب
-----------------
== كلمات : ابراهيم خليل
ت:01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
بتسألنى لية
----
بتسألنى لية يا قلبى .. ما كلة محسوب
مَرة أدوب ومرة تدوب فيّا ......... القلوب
مرة يزيد جمالى ... ومرة يزيد .... الشحوب
ومرة يطوف بخياالى إحساس ..... بالهروب
كان لية يا زمانى .... ...... بتتعب القلوب
مرة تسبقنى الخطاوى ومرة أتوة فى الدروب
والشمس البرتقانى .... .. بتخطى للغروب
تضحكلى الليالى وما للبكا ... . ..... تنوب
ما سابتنى فى حالى .. .... ولا غيرت توب
عاهدتك يا قلبى تجمد لي ..... الخطوب
ولا أقولك إثبت فى الحب أبدا ما ماتت قلوب
إبتديت مرة وفى كل مرة ..... بشيل الذنوب
كان فى كل مرة يا قلبى كلامك ... معقول
ولكن النهاردة ياقلبى بيفرقنا ...... العزوال
مشوار طويل ياقلبى بتقولي.. ساعة يادوب
هو أحنا ياقلبى فى .......... ساعة الغروب
آمن يا قلبى آمن بحبى ...... آمن بالمكتوب
===============
= كلمات : ابراهيم خليل
ت:01163309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
إن سلطتك ظنونى
----
إن سلطتك ظنونى
فعش الحياة بعيونى
وإختار لك مكان
تهدهد فية سكونى
إنعم بحبى هناك
وننعم سوى بجنونى
فما اجمل ليالى الهوى
تراة فى أوسع كونى
ساد الهدوء حضورى
وظننت أن قدومى
يحمل هواك فى قلبى
فترى معاة شجونى
لأين الهروب ياحبى
ومن الهروب غيثونى
طرحت بستان ... حبى
لمن فى حبة .. جارونى
وظللت أطرح سيرتة
حتى العزال . عيرونى
إن ترى الجمال بعيونى
سترى أجمل .. كونى
نطارح فية الهوى
ولا حد فية ....... يلمونى
تعال نمرح سوى
ونفرح بأجمل .... كونى
= كلمات ابراهيم خليل
ت:01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
لا تعتذر
-----
لا تعتذر
فإعتذارك بإجتياحك للمشاعر
فية جمود
وانتظارك للرسائل لن يفيد فية الردود
كنت يوم فى حبك مسافر
وفى السفر لازم تعود
لقيت قلبك حجر وإنت قادر
تحلي . ... الوجود
فين كلامك قبل السفر
مفهوش .. برود
والكلام فى الحب نادر
زى احلامى تسود
والزمن دايما مسافر
مننا عبر الحدود
فى السفر شُفنا المجاهل
والهوى ملهوش حدود
وانتهت ... كل المشاكل
حبنا هو .. الخلود
== كلمات : ابراهيم خليل
ت: 01153309813
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
ولع الشوق
-----
ولع عود الثقاب .... ولع
انا ياما نفسى ... أدلع
بس شاطر لما
تمرجحنى تقلّع
بص لي ..... وإتطلع
بدل ما لريقك تبلع
كل نظرة ..... تشجع
هي الفتونة ... .. بتنفع
هى فى أحسن م الرقة
تعزفها أنامل .. شابة
بس محتاجة .. زقة
وناخد مع بكرة وقفة
ونقول لبكرة .. وسع
خلى لأشواق ... تطلع
أوزنها يوم على كفة
وناخد ..... ببكرة لفة
يا أم الجمال والخفة
يا أحلى عروس
فى الزفة
ولع عود الثقاب ولع
= كلمات : ابراهيم خليل

















 
















ت:

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة