صور



ع البيبان خبطن كتير
  ===
كل البيبان   خبطت عليها  يازمان

ما إنفتح  لي باب  ولا  ركن

من الأركان

إفتح لي بابك  يا زمن  وقول

لي  وإدينى مرة الأمان

أنا برضو  محتاج  الأمان

  -----

تصالحنى يازمن    كمان

وإنسج لك ليالى  الشوق بحنان

وابعت لك  للهوى   دعوة

واخبط على البيبان  الحلوة

  يمكن  على سهوة  تفتح لي

  بابك  كمان

وأغنى لك أحلى   غنوة

  واعيش فى حب   وحنان

  وأنسج  للشروق  صبحة

   وأداوى  بالهوى   جرحة

    وابعت بكام  دعوة

     يمكن تزيل القسوة

    وتعيد الحب اللى كان

   والزاى  اعيد   البسمة

   وأعيد  ليالى  ..  زمان

  ياما  قاسيت الليل بطولة

   مابين حبيبة .. وعزولة

   فى زمن غريب  حيران

   ياريت ننسج  للمسا   نهار

   وافتح  باب الهوى  كُلة

    وأغنى  ......... وأقولة

     لحب مالو   ....  أمان

      كل البيبان  خبطت

       عليها ....  يا زمان

  ===
=  كلمات : الشاعر المصرى ابراهيم خليل
/////////////////////////




 










تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة