مسافات ..



مسافات =صورة: ‏مسافات =2
 -------
مسافات  كل اللى بنا .... مسافات
ممكن نضيعها....  فى  إبتسامات
فى ضحكة  فى همسة فى حاجات

بس الفاضل  هو  ....  الذكريات

كانت السنين  شاهدة  ... لحالنا

لما هجرنا  ...  وزاد    ترحلنا

وطالت بنا  .. مسافات مسافات

محتاجة  كل ......... الساعات

بس الزاى  ننسى  اللى   فات

ياما إتخاصمنا ...   كتير

ياما قسمنا   ليلنا  الطويل

على كل ....  . ....البنات

وفضلنا نحكى  الحكايات

وانت بتأسى    يا ليل

ماكنش عندك   دليل

تهجر وقلبى    يميل

وتسيب لي بس الآهات

واللى بنا بقى مسافات

مسافات ...  مسافات

=  كلمات : ابراهيم خليل
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\  

الكسر  م  الداخل
    --------
الكسر   م    الداخل

ومش ... بالساهل

 تداوينى يازمن

  وتعبت  للآخر

ودفعت أغلى تمن
         --
إنكسرت  م الداخل

وماعدش م الساهل
  
أرجع  زى   ماكان

 لي أهل .... وسكن

بعد  كل ما   تجاهل

مشاعرى  كإنسان 

وعقل كبير يتوزن

وقلبى كلة  ...  حنان

والزمن ما كان عادل

رمانى  بالحرمان

وكل شىء  سافر

لوادى  الأحزان

لطبيب  مش قادر

يداوى 

 عظمى اللي وهن

وفضلت كدة أعافر

الملم .... الأحزان

وكل شىء  لة أخر

بس أنت كدة يازمان

حرمتنى .. ع الآخر

 نعمة  ....   الأمان

والدوا   بقى   نادر

يطيب ... الأحزان

إنكسرت  م الداخل

و تعبت  م الأيام

لو كنت أنا قادر

ما كان  اللى حصل كان

ضغطت علي  يازمن

وضغطت ...  الأيام

وسببت لي ..الحزن

وسبت لي  الأوهام

أعمل إية   يازمن

وعايز منى   كام

ما أنا دفعت الزمن

سهد وعذاب حرمان

 حتى ليالى  .. الشجن

  سقتنى منها .. كمان 

 ودى غلطة  الأيام

سبنى بسرعة قوام

  الاقى لي   سكن
 وأهدهد  الحرمان

   خاولت لكن أنا
مالقتش لي   مكان
لو كنت يازمن عادل

رجعنا  زي  ما كان
==  كلمات : ابرهيم خليل
ت:01153309813

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\‏2
 -------
مسافات  كل اللى بنا .... مسافات
ممكن نضيعها     فى ..   حاجات
فى ضحكة  فى  بسمة

                فى العمر اللي فات

بس الفاضل       ....  الذكريات

كانت السنين  شاهدة  ... لحالنا

لما هجرنا  ...    ......   لدارنا

وزاد   معاة  ..........   ترحلنا

وطالت بنا  ..         المسافات

  مشيناها  فى كل  خطوة

   .  محتاجة .... لساعات


ولو       قدرنا   ... ننسى



 الزاى  ننسى  اللى   فات


ياما إتخاصمنا ...   كتير

ياما قسمنا   ليلنا  الطويل

على كل ....  . ....البنات

وفضلنا نحكى   حكايات

وانت بتأسى    يا ليل

ماكنش عندك   دليل

تهجر وقلبى    يميل

وتسيب لينا     الآهات

واللى بنا بقى مسافات

مسافات ...  مسافات

=  كلمات : ابراهيم خليل
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 



الكسر  م  الداخل
    --------
الكسر   م    الداخل

ومش ... بالساهل

 تداوينى يازمن

  وتعبت  للآخر

ودفعت أغلى تمن
         --
إنكسرت  م الداخل

وماعدش م الساهل
 
أرجع  زى   ماكان

 لي أهل .... وسكن

بعد  كل ما   تجاهل

مشاعرى  كإنسان

وعقل كبير يتوزن


وقلبى كلة  ...  حنان

والزمن ما كان عادل

رمانى  بالحرمان

وكل شىء  سافر

لوادى  الأحزان

لطبيب  مش قادر

يداوى

 عظمى اللي وهن



وفضلت كدة أعافر

الملم .... الأحزان



وكل شىء  لة أخر

بس أنت كدة يازمان

حرمتنى .. ع الآخر

 نعمة  ....   الأمان

والدوا   بقى   نادر

يطيب ... الأحزان

إنكسرت  م الداخل

و تعبت  م الأيام

لو كنت أنا قادر

ما كان  اللى حصل كان

ضغطت علي  يازمن

وضغطت ...  الأيام

وسببت لي ..الحزن

وسبت لي  الأوهام

أعمل إية   يازمن

وعايز منى   كام

ما أنا دفعت الزمن

سهد وعذاب حرمان

 حتى ليالى  .. الشجن

  سقتنى منها .. كمان

 ودى غلطة  الأيام

سبنى بسرعة قوام

  الاقى لي   سكن
 وأهدهد  الحرمان

   خاولت لكن أنا
مالقتش لي   مكان
لو كنت يازمن عادل

رجعنا  زي  ما كان
==  كلمات : ابرهيم خليل
ت:01153309813

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة